Technische informatie
Koppelen van SecuMailer
Het koppelen van de bestaande e-mailomgeving aan SecuMailer kost minimale inspanning. Naast het configureren van DNS records voor o.a. DMARC, DKIM en SPF, dienen er een aantal mailflow regels en een SMTP connector te worden geconfigureerd op de bestaande mailomgeving.
Een aansluiting kan op deze manier binnen een dag gerealiseerd worden en conflicteert niet met de bestaande configuratie. Omdat we geen gebruik maken van extra software, zijn ook de beheerinspanningen tot een minimum beperkt gebleven.
API koppelingen
Wanneer er behoefte is om ook vanuit applicaties veilig te kunnen e-mailen, hebben we API’s beschikbaar om ook dit mogelijk te maken. De beschikbare API’s zijn een REST API en een SMTP API. De technische documentatie kan hier worden geraadpleegd:
Naast eenvoudige implementatie biedt SecuMailer deze features:
Beheeromgeving
Ondanks dat onze oplossing out-of-the-box uitstekend werkt, kan wat fine tuning toch noodzakelijk zijn. Ons beheerportaal biedt u de mogelijkheid om naast de mogelijkheden op een eigen mailomgeving, de details van uw aansluiting te beheren. Dit portaal is toegankelijk met 2FA of SSO.
Log data
Logging omtrent de afhandeling van iedere e-mail is terug te vinden in ons beheerportaal. Naast het portaal is het ook mogelijk om de log-informatie op te slaan in uw eigen omgeving, b.v. in uw eigen SIEM-omgeving. Hiervoor hebben we diverse methoden beschikbaar waaronder een GraphQL API en een Webhook.
Portaal intergratie
Het portaal dat gebruikt wordt voor het afhandelen van onder andere 2FA-verzoeken, is beschikbaar middels een JavaScript Widget. Deze widget kan eenvoudig op de eigen website geplaatst worden.
Handtekeningen tools
Veel van onze klanten werken met tools om de e-mails automatisch te voorzien van een handtekening. Veel gebruikte tools zijn o.a. CodeTwo en Exclaimer. SecuMailer werkt naadloos samen met deze tools, maar het gebruik vereiste een kleine extra configuratie.
Ondersteuning, service en contact
Bij vragen wil je direct geholpen worden. In onze Service Level Agreement (SLA) hebben we hier richtlijnen voor vastgelegd. In de praktijk geldt dat we iedere vraag, groot of klein, zo snel mogelijk beantwoorden.
Onze interne aanpak met korte communicatielijnen zorgt ervoor dat jouw probleem snel bij de juiste persoon terechtkomt. Hierdoor bieden we, waar mogelijk, dezelfde dag nog een oplossing.
Paul Schepers, Manager Operations | CIPP/e & CIPM
Klaar voor een deep-dive?
Er is natuurlijk veel meer te vertellen over onze oplossing. Heb je nog (technische) vragen? Neem in dat geval gerust contact met ons op, we staan je graag persoonlijk te woord.
Als je wil, laten we je SecuMailer gelijk vrijblijvend zien. Kies in dat geval hieronder voor ‘demo aanvragen’, tijdens de demo neemt Paul de tijd om al jouw (technische) vragen direct te beantwoorden.